TRENUJĄ, ŻEBY WYGRYWAĆ

Młodzi ludzie, nasi uczniowie, którzy na pozór nie wyróżniają się na tle społeczności szkolnej. Mogą jednak pochwalić się czymś, co zasługuje na szacunek i uznanie rówieśników – sukcesem sportowym, popartym ogromną pracowitością, wewnętrzną dyscypliną i pasją. Łączy ich jedno: chcą się kształcić i realizować swoje sportowe i nie tylko sportowe marzenia.

Radosław Maciąg– zawodnik UKS „TIKI-TAKA” Kolbuszowa, powołany do kadry narodowej sprinterów przez PZLA w 2017r., trener Bogdan Karkut, uczeń klasy III f o profilu matematyczno – geograficznym

Wiktoria Wrońska– zawodniczka UKS „TIKI-TAKA” Kolbuszowa, halowa wicemistrzyni Polski na 200m U-18, trener Bogdan Karkut, uczennica klasy II c o profilu biologiczno – chemicznym

Alicja Struzik– zawodniczka LKS STAL Mielec, II klasa sportowa w sprincie, finalistka Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w biegu na 100 i 200 m., trener Tomasz Torba, uczennica klasy I f o profilu matematyczno – geograficznym

Wojciech Lubieniecki– zawodnik PTG Sokół 1893 Mielec, trener Zbigniew Żola, wicemistrz świata w szpadzie U-20,wicemistrz Polski w szpadzie U-17, uczeń klasy III a o profilu matematyczno-informatycznym

Sebastian Uzar– zawodnik Tarnobrzeskiego Klubu Oyama Karate, trener Grzegorz Uzar (ojciec),mistrz Polski w Kumite 2017 rok, mistrz Polski w formule Full Contact w Kick boxingu 2017rok, uczeń klasy IIa o profilu matematyczno- fizycznym.

Kinga Kucharska– tancerka tańca współczesnego w Teatrze Tańca „AleToNic” w Mielcu, instruktor Izabela Serwan, I miejsce w duecie na Ogólnopolskim Festiwalu Tańca „Kontrasty” (2017rok), II miejsce – solo na festiwalu Tańca „Złote Sznurowadło” w Libiążu (2017 rok), uczennica klasy II d o profilu humanistycznym

Nie lubią, gdy nazywa się ich nieprzeciętnymi, a jednak tacy są. Krok po kroku osiągają swoje małe cele i nigdy się nie skarżą, że nie jest łatwo. Ich zwykłe dni nie różnią się od siebie –  wymagania w liceum są wysokie, więc trzeba się dużo uczyć, po szkole powrót do domu, trening i przygotowanie do następnego dnia. Odpoczywają aktywnie, a mało czasu zostaje im na zwykłe nicnierobienie. Czas wolny to pojęcie dla nich abstrakcyjne, bo godziny popołudniowe spędzają na treningu sportowym, co przekłada się na ich sukcesy, daje satysfakcję i sprawia przyjemność.

Opinie trzech środowisk, w których funkcjonują na co dzień nasi uczniowie są bardzo pozytywne. Dyrekcja i nauczyciele Konarskiego  są dumni ze swoich uczniów. Nie zawsze łatwo jest przymykać oko na nieobecności, ale wspieramy ich i doceniamy ich sportowe osiągnięcia. Są przykładem dla innych uczniów, jak umiejętnie można godzić sport wyczynowy z nauką, bo nauka też jest ich mocną stroną. Najważniejsze, żeby nigdy nie tracili wiary w swoje możliwości, nie obawiali się nowych wyzwań i podejmowali odważne decyzje.

Rodzice całej szóstki są najbliżej ich codzienności – emocji, wysiłku i sukcesów.Cieszą się z osiągnięć sportowych swoich dzieci i jak każdy rodzic – chcieliby, aby ich dzieci obok sukcesów sportowych, wykształciły się, zdobyły dobry zawód oraz pracę, która zapewni im kiedyś bezpieczną przyszłość. Zgodnie podkreślają, że wybór szkoły ponadgimnazjalnej przez ich córki i synów był przemyślaną decyzją.

Trenerzy również są jednomyślni: sukcesy młodych sportowców nie są przypadkiem. Trzeba na nie pracować przez długie lata, a osiągają je osoby zdyscyplinowane, zaangażowane, myślące i chcące się rozwijać. Tak też określają swoich podopiecznych. Podkreślają ogromną rolę dobrej współpracy między rodzicami, trenerami i zawodnikami oraz to, że mogą liczyć na wsparcie, pomoc i zaufanie. Trenerzy zabiegają o to, żeby ich zawodnicy mieli kontakt z najlepszymi. Marzeniem każdego trenera jest oglądać swoich podopiecznych, startujących i odnoszących sukcesy w dużych, międzynarodowych imprezach sportowych. Trenują przecież po to, żeby wygrywać.

Galeria